Husker du at spørge til din medicin og behandling?

Publiceret: 17.09.2015

"Patienter og pårørende skal klædes på til at stille spørgsmål - det giver både tryghed og bedre behandling!"  

Sådan lyder visionen bag den landsdækkende kampagne Godt du spør'. 

  

I kampagnen sættes fokus på, at man som patient skal huske at få spurgt sundhedspersonale om fx medicin og behandling, når man er i tvivl.  

  

Det er TrygFonden og Dansk Selskab for Patientsikkerhed, der står bag kampagnen, som nu - i samarbejde med Danmarks Apotekerforening - rulles ud på apoteker over hele landet. Kampagnen er en del af initiativet Hej Sundhedsvæsen.  

  

Kampagnen køres på apoteker i ugerne 39, 40 og 41. Apotekerne vil i denne periode gratis udlevere pjecen Godt du spør’ til kunderne. Godt du spør'- pjecen er en spørgeguide, der støtter dig, som er patient eller pårørende, til at gå i dialog med sundhedsvæsenet om medicin og behandling.  

  

Her kan du hente pjecen Godt du spør'

  

Godt du spoer lille 

Læs mere her om Godt du spør' eller besøg kampagnesiden Hej Sundhedsvæsen